Usein-kysytyt-kysymykset

Yleistä:

 

Milloin asiakaspalvelu on avoinna?

Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin ma klo 8-15 ja ti-pe klo 8-16 Tavoitat meidät myös sähköpostitse asiakaspalvelu@rckfinland.fi tai puhelimitse 0207 750 444.
 

 

Kenelle RCK:n verkkokauppa on tarkoitettu?

RCK:n verkkokaupasta voivat tilata kaikki Y-tunnuksen omaavat yritykset niin yksityisyrittäjät kuin suuryritykset ja kaikki siitä väliltä.

 

Mitä ovat ympäristöystävälliset tuotteet?

Ympäristöystävälliset tuotteet ovat tuotteita, jotka ovat valmistuspaikkansa, materiaalinsa tai kierrätettävyytensä vuoksi ekologisempia vaihtoehtoja. Ne ovat merkitty Viherapilalla. Lue lisää ympäristöystävällisistä tuotteista täältä.

 

Mikä on Viherapila-merkki?

Viherapila on oma merkkimme tuotteille, jotka ovat valmistuspaikkansa, materiaalinsa tai kierrätettävyytensä vuoksi ekologisempia vaihtoehtoja. Viherapilalla merkityillä tuotteilla on yksi tai useampi ympäristöstandardi. Lue lisää vastuullisesta toiminnastamme täältä.

 

Tilaukset:

 

Voinko perua tilauksen?

Mikäli haluat perua tilauksesi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.  

 

Voinko muuttaa toimitusosoitetta?

Voit muuttaa toimitusosoitetta tehdessäsi tilausta.

 

Voinko tilata pienemmän määrän kuin määritelty yksikkö?

Mainittua pakkauskokoa (kpl, pak, ras, ltk) pienempää tavaraerää emme toimita. Mikäli tilausmäärä poikkeaa pakkauskoosta, pidätämme oikeuden pyöristää määrän täydeksi pakkaukseksi.

 

Voinko tilata tuotteita yksityishenkilönä?

Verkkokauppamme on suunnattu yritysasiakkaille, joten yksityishenkilöt eivät valitettavasti voi tehdä tilauksia verkkokaupastamme. Yksityishenkilönä voit toki ostaa maahantuomiamme brändejä jälleenmyyjiltä.

 

Onko verkkokauppaanne pakko rekisteröityä?

RCK:n verkkokaupassa aloitat ostamisen yrityksesi tarpeisiin helposti ja nopeasti. Verkkokaupassa asioidessasi sinun tarvitsee vain lisätä haluamasi tuotteet ostoskoriin ja siirtyä kassalle maksamaan ostoksesi. Ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä, mutta on suositeltavaa. Rekisteröityneenä asiakkaana näet tilaushistoriasi ja voit maksaa laskulla.
 

 

Miksi verkkokauppaanne kannattaa rekisteröityä?

Jos olet rekisteröitynyt asiakas, voit valita, maksatko tuotteet laskulla, luottokortilla (Visa, MasterCard tai Visa Electron mikäli kortilla on verkkomaksuominaisuus) vai verkkopankissa. Myös tietonne ja tilaushistorianne tallentuvat järjestelmään nopeuttamaan seuraavien tilauksien tekoa.

 

Miksi rekisteröitymiseen tarvitaan Y-tunnus?

Verkkokauppamme on suunnattu yrityksille, yhdistyksille ja yhteisöille. Yrityksen tulee olla kaupparekisterissä. Laskutusoikeus myönnetään automaattisen luottotarkistuksen jälkeen, joka tehdään y-tunnuksella. Luottotietojen tarkistamisesta vastaa Suomen Asiakastieto Oy.

 

Mikä on asiakastili?

Asiakastilin luomiseen tarvitset Y-tunnuksen. Jatkossa se helpottaa verkkokauppa tilaamista verkkokaupasta. Lue lisää asiakastilin hyödyistä täältä.

 

Miten avaan asiakastilin verkkokauppaan?

Asiakastilin saat, kun rekisteröidyt ensimmäisen tilauksen yhteydessä. Voit luoda asiakastilin ennalta myös ilman tilausta täällä. Asiakastilille voit määritellä tarpeen mukaan useampia käyttäjiä ja määritellä useita toimitusosoitteita yrityksesi toimipisteiden mukaan.  Asiakastili on käyttövalmis heti sen avattuasi. Rekisteröityneenä asiakkaana voit ostaa verkkokaupassa myös laskulle, kunhan yrityksesi luottotiedot ovat kunnossa.
 

 

Voiko asiakastilillä olla useita käyttäjiä?

Verkkokaupan asiakastilille on mahdollista lisätä useampia käyttäjiä. Käyttäjille voidaan määritellä erilaisia rooleja, jotka ovat pääkäyttäjä ja tilaaja.


Roolit:
Pääkäyttäjä – Voi tehdä tilauksia, luoda/muokata/poistaa osoitteita. Myöhemmin tuomme käyttäjien lisäämisen sekä raportoinnin.
Alikäyttäjä – Voi tehdä tilauksia ja luoda osoitteita.

 

Miten asiakastilille voi kirjautua?

Verkkokaupan etusivun oikeassa yläreunassa on kuvake, jota klikkaamalla löytyy "Kirjaudu"-nappi, joka johtaa edelleen kirjautumissivulle. Voit kirjautua asiakastilillesi täällä.

 

Miten asiakastilin voi sulkea?

Jos haluat sulkea asiakastilisi, lähetä sähköpostia asiakastilille rekisteröidystä sähköpostiosoitteesta osoitteeseen asiakaspalvelu@finalnd.fi. Suosittelemme lataamaan asiakastililtäsi aikaisemmat ostokuitit talteen mahdollisia takuuasioita varten.

 

Mistä saan tilausvahvistuksen?

Saat sähköpostiisi tilausilmoituksen, josta näet tilausnumeron, tilausajan, tilauksen sisällön, tuotenumerot, tilaajan tiedot, tuotteiden hinnat ja kokonaishinnan. Lisäksi voit seurata tilauksesi toimitusta.

 

Voiko tilauksia tehdä ulkomailta?

Asiakkaaksi voivat rekisteröityä suomalaiset yritykset, yhteisöt ja yhdistykset. Tilauksia voi tehdä myös ulkomailta.

 

Unohdin salasanan – mitä teen?

Mikäli olet unohtanut salasanasi, voit pyytää uuden salasanan täältä. Voit vaihtaa unohtuneen salasanan sähköpostiisi lähetetyn linkin kautta.

 

Voiko yrityksen hankintajärjestelmää integroida verkkokauppaan?

Jos organisaatiollasi on käytössä hankintajärjestelmä, voit integroida sen RCK:n verkkokauppaan. Tukemamme teknologia on Punchout. Lisätietoja saat asiakaspalvelustamme

 

Tuotteiden saatavuus:

Saatavilla heti kertoo, että tuote on tilattavissa ja lähettävissä heti varastossa ja verkkokaupassa tehdyt tilaukset lähtevät toimitukseen välittömästi niiden saavuttua ja ovat asiakkaalla 1- 7 vuorokauden kuluttua tilauksesta.

Tilaustuote kertoo, että tuotteiden toimitusaika vaihtelee tuotteittain ja se kerrotaan tuotteen yhteydessä.

 

Toimitukset:

 

Kuinka pitkä toimitusaika tuotteilla on?

Verkkokaupassa tehdyt tilaukset lähtevät toimitukseen välittömästi niiden saavuttua ja ovat asiakkaalla 1- 7 vuorokauden kuluttua tilauksesta. Toimitamme tavarat omalla kuljetuskalustollamme tai DB Schenkerin kuljetuksella riippuen asiakkaan sijaintipaikkakunnasta. 

 

Jos tuotetta ei ole varastossa, kuinka pitkä toimitusaika on?

Toimitusaika vaihtelee tuotteittain ja se kerrotaan tuotteen yhteydessä. Tilaustuotteiden toimitusaika löytyy verkkokaupan tuotesivulta kohdasta tilaustuote. Siinä näet tuotteen arvioidun toimitusajan päivinä.

 

Missä voin seurata tilaustani?

Saat rahtiseurantanumeron, kun tilauksesi on matkalla ja sen perusteella voit seurata tilauksesi etenemistä DB Schenkerin nettisivuilla. 

 

Paljonko lähetyskulut ovat?

Toimitusmaksu 15 € (alv 0 %) / lähetys tai sopimuksen mukaan. Alle 100 € tilauksista perimme 12 € ympäristölisän. 

 

Tuotteen palautus:

 

Miten voin palauttaa tuotteen?

Toimituksillamme on 8 päivän huomautusaika. Jos toimituksessa on virhe, tuote on viallinen tai haluatte palauttaa tuotteen, ottakaa yhteys asiakaspalveluumme, josta saatte palautusasiakirjan liitettäväksi palautukseen sekä tarkemmat palautusohjeet. Huomioithan, että palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, myyntikelpoinen ja alkuperäisessä myyntipakkauksessa. Palautuksia painetuista tuotteista, tilaustuotteista ja perusvalikoiman ulkopuolisista erikoistilauksista, jotka on toimitettu tilauksen mukaisina, otamme vastaan vain siinä tapauksessa, että toimitettu tuote on virheellinen. Takuunalaisten tuotteiden korjauksista ja vaihdoista saatte lisätietoja asiakaspalvelustamme.

 

Maksaminen:

 

Mitkä maksutavat ovat valittavissa?

Verkkokaupassa voi maksaa seuraavilla verkkopankeilla ja luottokorteilla: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, Aktia, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Handelsbanken, S-Pankki ja Ålandsbanken, sekä Visa Electron, Visa ja MasterCard.
Rekisteröityneet asiakkaat voivat maksaa myös laskulla, jolloin maksuehto on 14 päivää netto. Maksuviivästyksistä perimme viivästyskoron 16 % sekä huomautus - ja perintäkulut. Laskutuslupa myönnetään automaattisen Suomen Asiakastieto Oy:n suorittaman luottotarkistuksen jälkeen. Pidätämme oikeuden tarkistaa ja/tai hylätä tilaus ennen kauppasopimuksen syntymistä. 

 

Voinko tilata verkkokaupasta laskulla?


Rekisteröityneet asiakkaat voivat maksaa myös laskulla, jolloin maksuehto on 14 päivää netto. Maksuviivästyksistä perimme viivästyskoron 16 % sekä huomautus - ja perintäkulut. Laskutuslupa myönnetään automaattisen Suomen Asiakastieto Oy:n suorittaman luottotarkistuksen jälkeen. Pidätämme oikeuden tarkistaa ja/tai hylätä tilaus ennen kauppasopimuksen syntymistä. Lisätietoja maksutavoista voit lukea täältä. Yrityslaskujen toimitustapoina tarjoamme verkkolaskun, sähköpostilaskun sekä postitettavan laskun. 

 

Palvelut:

 

Mistä löydän tietoa tarjoamistanne palveluista? 

Löydät lisätietoa kaikista tarjoamistamme palveluista täältä. Myyntimme auttaa mielellään löytämään kunkin yrityksen tarpeisiin sopivat palvelut. Myynnin yhteystiedot löytyvät täältä.

 

Voinko tilata tuotteita omalla logolla tai muulla painatuksella?

Kyllä voit. Brändäämön tiimimme on erikoistunut luomaan yrityksellesi lisäarvoa niin suurissa kuin pienemmissäkin tarpeissa, joiden avulla tuot yrityksesi näkyväksi. Viestinnän yhtenäinen linja esitteisiin, someen, käyntikortteihin, vaatetukseen, liikelahjoihin, kyniin ja mainoslahjoihin luodaan graafisen oheistuksen mukaisesti. Autamme myös luomaan yrityksellesi kokonaan uuden viestinnän linjan ja graafisen ohjeistuksen. Lisätietoa Brändäämöstä löydät täältä tai ottamalla yhteyttä brandaamo@rckfinland.fi.

 

Mitä täyttöpalvelu pitää sisällään?

Täyttöpalvelun avulla saat optimoitua tilaus-, toimitus- ja laskutustapahtumat sekä minimoitua hankinnan kokonaiskustannuksia. Palvelun avulla varmistat tehokkaan ja toimivan toimistotarvikehuollon ja yhtenäisten toimintatapojen käyttöönoton. Täyttöpalvelun asiakkaalla on aina oikeat, tarkoituksen mukaiset ja sovitut tuotteet saatavilla ilman hankalia tilausrutiineja. Tutustu palveluun tarkemmin täältä.

 

Mikäli et löytänyt vastausta kysymykseesi, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme:

•    Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 8-16.
•    Sähköposti: asiakaspalvelu@rckfinland.fi
•    Puh. 0207 750 444